خط تولید پیتزا پمینا

همه چیز در مورد خط تولید جدید پیتزا پمینا پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان و یکی از وسوسه انگیزترین غذاهای مدرن برای ایرانی‌هاست. سال‌ها عادت داشتیم که برای پیتزا به رستوران برویم. بعدتر با تولید صنعتی نان پیتزا این …

همه چیز در مورد خط تولید جدید پیتزا پمینا

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان و یکی از وسوسه انگیزترین غذاهای مدرن برای ایرانی‌هاست. سال‌ها عادت داشتیم که برای پیتزا به رستوران برویم. بعدتر با تولید صنعتی نان پیتزا این امکان برای خانواده‌ها فراهم شد که به شیوه‌های مختلف پیتزا را در خانه‌های خود بپزند و به این شکل «پیتزای خانگی» وارد سفره ایرانیان شد؛ اما کار به اینجا ختم نشد و هنوز راه درازی برای تحول در پیتزا و نحوه مصرف آن در ایران باقیمانده بود. پمینا پیش قدم شد و برای تحول صنعت و بازار پیتزاهای نیمه آماده در ایران دست به کار شد؛ پیتزای درون بر پمینا. پیتزایی که برای تولید آن سال‌ها تحقیق و تلاش صرف شده تا امروز بتواند علاوه بر اینکه مهمان خانه‌های هموطنانمان شود، در بازارهای منطقه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

اگر فکر می‌کنید که این پایان ماجرای پیتزا بود، در اشتباهید. به تازگی و با همت متخصصین و تیم مهندسان پمینا، خط تولید پیشرفته پیتزاهای جدید با فناوری نوین در آمل راه اندازی شده است. این خط تولید غول آسای پیتزا، ظرفیت تولید ۶ هزار عدد پیتزا در ساعت را دارد که در اردیبهشت ۹۹ در آمل راه‌اندازی شده است.

نگاهی به گذشته پیتزا پمینا

پیتزای منجمد در ایران ابتدا با بحث فرهنگ‌سازی روبرو بود، چرا که معمولا ما ایرانی‌ها پیتزا را یک غذای رستورانی در نظر می‌گرفتیم و کمتر پیش می‌آمد که در منزل پیتزا طبخ شود. از طرفی برخلاف اروپا، که آشپزی با فر مرسوم است؛ در ایران سبک پخت‌وپز به نوعی‌ست که به جای فر، از قابلمه و شعله مستقیم اجاق گاز برای طبخ غذاها استفاده می‌‌شود. درنتیجه فرهنگ‌سازی این مسئله که با استفاده از فر نیز می‌توان پیتزا را در خانه تهیه کرد و از آن لذت برد بسیار زمان‌بر بوده و هست.

این کسب‌وکار چند سال بر رفتار مصرف‌کننده نهایی این محصولات مطالعه کرد تا دریابد علاوه‌ بر بحث فرهنگی در زمینه استقبال از پیتزای منجمد، یکی از مهمترین چالش‌ها، پخت پیتزایی مطلوب در خانه است. در نتیجه تولید محصولی که در فر خانگی پخته شود و به کیفیت مطلوبی برسد روش و راهکار متعددی داشت که برای درک هر یک تیم تحقیق و توسعه بررسی‌های متفاوتی انجام داد تا ماحصل آن پیتزا پمینای امروز شود.

فرزند کوچک پمینا

شاید این سئوال برایتان پیش آمده باشد که محصول تولید شده در خط تولید جدید چه مزایایی در مقایسه با محصول قبلی دارد که باعث می‌شود کیفیت پیتزا و نان‌های پیتزای تولید شده در این خط بسیار بالا باشد. با ما همراه باشید تا دریابید چه ویژگی‌هایی پیتزاهای جدید پمینا را از نسل قبلی متفاوت می‌کند.

  • فرآیند تولید خمیر

ابتدا آرد از سیلو به داخل خط پمپاژ شده و خمیرگیری آغاز می‌شود. در این مرحله آرد، آب و مخمر توسط دستگاه در مدت مشخص ورز داده شده سپس به ابتدای خط انتقال داده شده و توده خمیر به تدریج لایه لایه شده و نازک می‌شود، این فرایند پهن کردن خمیر، بدون فشار و استرس با استفاده از غلطک‌های مخصوص صورت می‌گیرد که این مسئله در باقی ماندن حباب های هوا داخل بافت خمیر و در نتیجه سبک و ترد شدن محصول نهایی به شدت موثر است، این یکی از مهمترین ویژگی های نان پیتزا پمیناست که آن را از بهترین رستوران‌های صاحب سبک در زمینه پیتزا نیز متمایز می‌کند.

 سپس خمیر نازک شده برای استراحت و پروف به اتاقک ویژه که دما و رطوبت آن کاملا تحت کنترل است هدایت می شود.  پس از تخمیر و پروف، نوبت به قالب‌زنی خمیر می‌رسد که این فرآیند به ‌وسیله قالب‌های مخصوص  در سایزهای متنوع صورت می‌گیرد. در انتهای این مرحله خمیرهای قالب‌زده شده توسط دستگاه به‌صورت یکنواخت به سس آغشته می‌شوند.

  • شیوه پخت نان پیتزا و تاپینگ

یکی از مهمترین تفاوتهای پیتزای جدید پمینا را با پیتزای نسل قبل، شیوه پخت نان این پیتزاست. نان در فر سنگی با دمای ثابت و یکناخت پخته می‌شود تا علاوه بر حفظ رطوبت نان، بافتی سبک و متخلخل داشته باشد و در نتیجه نان خروجی با پوسته ای ترد و مغزی نرم و لطیف حاصل آن باشد.

پس از پخت، مرحله خنک سازی است، نان نیمه‌آماده به‌منظور رسیدن به دمای محیط در فضایی خنک با رطوبت مناسب استراحت می‌کند؛ سپس تاپینگ پیتزا شامل پنیر، سبزیجات و محصولات پروتئینی به‌صورت اتوماتیک و یکنواخت روی نان ریخته می‌شود و در انتها ادویه مخصوص هر پیتزا به آن اضافه می گردد.

در این مرحله پیتزای آماده شده وارد تونل انجماد سریع و با استفاده از تکنولوژی QF پیتزا در مدت زمان کمتر از یک ساعت منجمد می شود. به این ترتیب علاوه بر حفظ ارزش غذایی، بافت و ظاهر پیتزا نیز در بهترین حالت حفظ می شود.

  • بسته بندی و کنترل کیفیت

حال محصول جهت بسته‌بندی آماده است، ابتدا پیتزا توسط سلفون مخصوص سازگار با مواد غذایی پوشش داده می‌شود تا از احتمال انتقال و نفوذ هرگونه میکروب به محصول نهایی جلوگیری شود و پس از کنترل وزن و اطمینان از عدم وجود جسم خارجی به صورت اتوماتیک محصول نهایی جعبه گذاری شده و به سردخانه ارسال می گردد.

ویژگی‌های متمایز پیتزای پمینا

  • از فریزر به فر

یکی از مهم‌ترین امتیازات غذاهای آماده به‌ ویژه پیتزای منجمد، آماده‌سازی سریع و راحت آن است.

این نسل از پیتزاهای پمینا «بی‌نیاز از یخ‌زدایی» (Cook From Frozen)  هستند؛ یعنی می توان مستقیما پیتزا را از فریزر برداشت و در فر از پیش گرم شده گذاشت.

  • عدم دخالت دست در تولید پیتزا پمینا

تمام مراحل تولید پیتزا پیمنا به صورت اتوماتیک و توسط ماشین آلات پیشرفته انجام می شود لذا اولین دستی که پیتزا را لمس می کند، دست مصرف‌کننده است.

  • عدم استفاده از نگهدارنده ها و جوش شیرین

با توجه به تکنولوژی تخمیر در اتاقک ویژه با دما و رطوبت بالا، در نان پیتزای پمینا از جوش شیرین استفاده نمی‌شود و همچنین به علت انجماد نیازی به اضافه کردن مواد نگهدارنده به محصول برای افزایش ماندگاری آن نیست.

شما به عنوان یک مصرف کننده از نسل جدید پیتزا پمینا چه انتظاری دارید؟

نظرات خود را از طریق …. با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.