خط تولید پمینا

تحقق برنامه دیرین گروه صنایع غذایی سولیکو خط تولید پیتزا در آمل راه‌اندازی شد خط تولید جدید پیتزای پمینا با فناوری نوین‌ در آمل با ظرفیت تولید شش هزار عدد پیتزا در هر ساعت، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد. …

تحقق برنامه دیرین گروه صنایع غذایی سولیکو

خط تولید پیتزا در آمل راه‌اندازی شد

خط تولید جدید پیتزای پمینا با فناوری نوین‌ در آمل با ظرفیت تولید شش هزار عدد پیتزا در هر ساعت، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد. پیتزاهای نیمه آماده جدید پمینا در این خط تولید با رعایت استانداردهای جهانی تولید شده و علاوه ‌بر اینکه سبد محصولات کسب‌وکار پیتزا و فراورده های آردی را کامل‌تر می‌کند فرصت‌ صادرات پیتزاهای نیمه‌آماده به کشورهای همسایه را نیز افزایش می‌دهد.

هانیه نظامی، مدیر کسب‌وکار پیتزا و فرآورده‌های آردی گروه صنایع غذایی سولیکو کاله، درباره این خط تولید می‌گوید: « اولین پیتزای نیمه آماده منجمد در دنیا در دهه ۵۰ میلادی یعنی حدود ۷۰ سال قبل ارائه شد، اندازه بازار جهانی پیتزای آماده در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده که روند رو به رشدی نیز دارد، از طرفی بازار پیتزای منجمد در آسیا و خاورمیانه و کشورهای همسایه نیز فعال است، همانطورکه در سالهای اولیه فعالیت و تولید پیتزا پمینا به صورت محدود و آزمایشی قبل از لانچ گسترده در سال ۲۰۱۸، حجم صادرات به عراق از حجم فروش داخل کشور بیشتر بود. بنابراین راه اندازی خط تولید پیتزای آماده منجمد که اولین نمونه از این دست در خاورمیانه است از مدتها قبل مد نظر گروه سولیکو بوده و با تحقق آن فعال سازی بازار این محصول در ایران پس از ۷۰ سال و همچنین حضور در بازار منطقه که در حال حاضر عمدتا توسط برندهای اروپایی و بعضا ترکیه ای اداره می‌شود ممکن شده است. با راه اندازی این خط، توانسته‌ایم استانداردهای جهانی در تولید پیتزاهای نیمه آماده در کشور را ممکن سازیم.» نظامی ادامه داد: « تیم کسب‌وکار غذاهای نیمه‌آماده و آردی از شش سال پیش پروژه پیتزا را آغاز کرده و راه اندازی خط  بعد از اعمال تحریم‌ها و این که شرکت‌های خارجیِ درگیر تعهدات خود را انجام ندادند تا به امروز به تعویق افتاد.»

به گفته مدیر کسب‌وکار پیتزا و فرآورده‌های آردی گروه صنایع غذایی سولیکو کاله، خط تولید پیشرفته پیتزا پمینا در آمل به همت تیم مهندسان کسب و کار و با تلاش شبانه روزی ایشان راه اندازی شده است.

نظامی ادامه می‌دهد: «ماهیت این محصولات کاملا متفاوت شده است و این تمایز به تکنولوژی بالای تولید نان آن برمی‌گردد که در حال حاضر هیچ واحد صنعتی یا صنفی قادر به انجام آن نیست. در حال حاضر خط کار خود را با تولید انواع نان پیتزای ساده و حاوی جو و سبوس و همچنین پیتزاهای فعلی (نظیر مخلوط رویال، چیکن استروگانف، باربیکیو چیکن و …) که اصلاحات جدی در رسپی و فرمول داشته، آغاز کرده است ولی برای تولید انواع نان و پیتزای متفاوت و منحصر به فرد برنامه‌های ویژه‌ای داریم. »

محصول تولید شده در این خط، مزایای بسیار زیادی در مقایسه با محصول قبلی پیتزا پمینا دارد که باعث می‌شود کیفیت محصول بسیار بالاتر رود.

تکنولوژی اصلی این خط مربوط به تولید نان است، پهن کردن خمیر (sheeting) بدون فشار و استرس با غلطک‌های کوچک، پروسه استراحت و پروف در اتاق ویژه با دما و رطوبت استاندارد و نهایتا پخت نان در فر سنگی (Stone Oven Cooked) همگی باعث می شود رطوبت نان حفظ شده و بافتی سبک و متخلخل داشته باشد. سنگی بودن فر همچنین کمک می‌کند محفظه فر همیشه دمای یکسان داشته باشد و دچار نوسان دمایی نشود، لذا خمیر بطور یکنواخت پخته می‌شود و نان ترد خواهد شد. در نتیجه نان پوسته ای ترد و مغزی نرم و لطیف دارد.

تمام مراحل تهیه این پیتزا مکانیزه بوده و به گفته مدیر کسب‌وکار پیتزا و فرآورده‌های آردی گروه صنایع غذایی سولیکو کاله «در واقع اولین دستی که پیتزا را لمس می کند، دست مصرف‌کننده است.» این نسل از پیتزاهای پمینا Cook From Frozen هستند. یعنی بدون نیاز به یخ‌زدایی می‌توان آن را بلافاصله از فریزر به فر منتقل کرد و درنتیجه حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در زمان آماده سازی آن صرفه‌جویی کرد.

خط پیشرفته تولید پیتزای نیمه آماده، تحقق خواسته دیرین جناب آقای سلیمانی بنیانگذار گروه صنایع غذایی سولیکوست. ایشان دو سال پیش در جشن لانچ سبد جدید پیتزا پمینا اظهار نمودند که از سال ۱۳۵۸ شمسی به راه اندازی خط پیتزای منجمد فکر می‌کردند و مترصد فرصتی جهت تحقق این امر بودند. ایشان همواره دغدغه تولید و عرضه محصولات با ارزش افزوده بالاتر را دارند و پیتزا پمینا ویترین کاملی از محصولات گروه سولیکو (از جمله محصولات گوشتی، پنیر پیتزا، سس و انواع سبزیجات) است و فقط گروه سولیکوست که قدرت حضور در همه این عرصه‌ها را داشته و با عرضه پیتزا پمینا می تواند این قدرت را به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.