مخلوط پلو هندی

طرز تهیه مخلوط پلوی نخودفرنگی یک غذای محبوب هندی

اگر از پختن غذاهای تکراری خسته شده‌اید و به دنبال یک غذای خوش‌طعم هستید، این بار مخلوط پلوی نخود فرنگی غذای هندی خوش عطر را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه مخلوط پلوی نخودفرنگی

روغن مایع۵۰ گرم
کره پاستوریزه کاله۵۰ گرم
پیاز خرد شدهیک عدد متوسط
هویج رنده شدهدو عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
تخم گشنیزیک قاشق غذاخوری
دانه هلسه عدد
پاپریکایک قاشق غذاخوری
زردچوبهیک قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه رنده شدهیک دوم قاشق غذاخوری
سیر رنده شدهدو حبه
فلفل کبابی تنددو عدد
بادیان ستاره‌اییک عدد
برگ بودو عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
برنجیک پیمانه
نخود فرنگی پمینایک پیمانه
آب مرغدو و نیم پیمانه
چوب دارچینیک عدد
خامه فرادما کاله۱۰۰ گرم

طرز تهیه مخلوط پلوی نخودفرنگی

برای تهیه یک مخلوط پلوی نخودفرنگی خوشمزه ابتدا باید روغن و کره را داخل تابه روی حرارت متوسط بریزید تا کمی داغ شوند. پیازهای خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید برای یک دقیقه سرخ و طلایی شوند؛ سپس هویج‌های رنده شده را درون ظرف بریزید و کمی با پیازها هم بزنید. سینه مرغی را که از قبل خرد کرده‌اید داخل تابه بریزید و بگذارید خوب تفت داده شود. تخم گشنیز، دانه هل، پاپریکا و زنجبیل تازه خرد شده را به همراه سیر، فلفل کبابی، بادیان ستاره‌ای و سایر چاشنی‌های لازم به مواد روی گاز اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
برنج را به همراه یک پیمانه نخودفرنگی پمینا به محتویات داخل تابه اضافه کنید و کمی هم بزنید تا طعم‌ها خوب با هم مخلوط شوند. سپس آب مرغ را اضافه کنید و درِ تابه را بگذارید؛ اجازه دهید به مدت هفت تا هشت دقیقه مواد داخل آن دم بکشد. بعد از اینکه کمی مواد روی گاز دم کشید یک عدد چوب دارچین به آن اضافه کنید تا طعم و بویی خاص به غذای خود داده باشید. در آخر هم خامه را اضافه و خوب با بقیه محتویات داخل ظرف مخلوط کنید و بگذارید تا برای ده دقیقه دیگر روی گاز با شعله آرام پخته شوند. مخلوط پلوی نخودفرنگی شما آماده است؛ آن را درون یک بشقاب بزرگ ریخته و با کمی جعفری تازه‌ خرد شده تزئین کنید.

دیدگاه‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.